Europska unija je prije dvije godine krenula sa ambicioznim planovima uklanjanja vozila pogonjenih fosilnim gorivima iz gradova do 2050. godine.
Powered by portal croenergo.eu
U svojoj komunikaciji za uspostavom jedinstvenog europskog prijevoznog područja Komisija je prije dvije godine usvojila 40 konkretnih inicijativa koje bi u narednom razdoblju trebale povećati razine mobilnosti te istovremeno smanjiti količinu emisija CO2.
Ambiciozni plan uključuje i potpuno uklanjanje konvencionalno pogonjenih automobila iz europskih gradova do 2050 godine. Ukoliko se ostvare zadani ciljevi strategije emisije CO2 mogle bi pasti za čak 60%, no za realizaciju velikih ambicija potrebna je i velika financijska potpora. Točnije, prema nekim procjenama puna implementacija ovog plana stajali bi oko 1.5 bilijuna eura.
Ciljevi za 2050. godinu uključuju uklanjanje konvencionalno pogonjenih automobila iz gradova, smanjenje emisija u transportu za najmanje 40% te pomak od barem 50% u smislu korištenja željeznice i plovnih puteva u međugradskom prometu, bio on putnički ili teretni.
Konkurentni transportni sustavi od vitalnog su značaja za europsko gospodarstvo, rast, otvaranje radnih mjesta i poboljšanje kvalitete života.
Temeljni ciljevi u okviru plana "Transport 2050" obuhvaćaju više različitih aspekata kao što su međugradski prijevoz, putovanja na duge udaljenosti te gradski prijevoz.
Prema planovima bi se u međugradskom prijevozu čak 50% svih putovanja srednjih udaljenosti putničkog i teretnog prometa trebalo pomaknuti sa cestovnog na željeznički i brodski prijevoz. Tako bi do 2050., većina putovanja srednje dugih udaljenosti u putničkom prijevozu, što uključuje sve udaljenosti veće od 300 km nadalje, trebala se obavljati željezničkim putem. Što se ciljeva za 2030. tiče, 30% cestovnog teretnog prijevoza na udaljenostima većim od 300 km trebalo bi se obavljati željezničkim ili brodskim prijevozom, a od 2050. taj postotak bi trebao iznositi čak 50%. Kako bi navedeno bilo moguće Komisija je zacrtala realizaciju okvira za europski multimodalni sustav informacija u prijevozu, upravljanju i naplatnim sustavima, za putnički i teretni prijevoz koji bi trebao biti gotov do 2020. godine te se usmjeriti prema punoj primjeni sustava u kojem naknade plaćaju isključivo korisnici takvih sustava to jest onečišćivači u prometnom prijevozu.
Cijeli članak dostupan je ovdje